Ústecký 1/2 maraton. Událost, která absolutně předčila očekávání nejen sportovních fandů, ale i rodilých Ústečanů. Stovky registrací k běhu vyprodány již několik dní po zahájení jejich prodeje svědčí o velkém zájmu o podobné akce.
O Ústeckém 1/2 maratonu toho padlo mnoho. Pojďme se ale podívat, jak se jezdilo :-)
|
Po letech nezáživných akcí podobného typu se v sobotu 24. září uskutečnil Den otevřených dveří se vším všudy. Dopravní podnik města Ústí nad Labem cestujícím zpřístupnil trolejbusovou vozovnu ve Všebořicích.
K tomu ale připravil řadu doprovodných akcí, zábavu pro děti i dospělé, hudební produkci a především zajímavou expozici vozů.
Ve vší tichosti jsme si v srpnu připomněli smutné pětileté výročí, kdy požár zcela zlikvidoval trolejbus ev.č. 534 opatřený celovozovou reklamou na půjčky. Rozhodnutí o jeho fyzické likvidaci bylo prakticky ihned očekávané.
Pojďme si připomenout jeho osudný moment, který z provozního vozu udělal doslova a do písmene trosku.
Dopravní podnik již ve značném předstihu na zastávkové označníky začal vyvěšovat informace o tom kdy bude daná zastávka mimo provoz. Cestující tak možná již začínají tušit, co pro ně bude Ústecký 1/2 maraton znamenat.
Dosud cestující totiž prakticky věděli pouze to, že se blíží velká událost, a sice Ústecký 1/2 maraton.
Dopravu na křižovatce ulic Štefánikova x Masarykova přibližně na 15 minut zastavila nehoda osobního automobilu s autobusem MHD ev.č. 377 nasazeným na lince číslo 11 mířícím do Chlumce.
K nehodě naštěstí došlo pod kamerami městského kamerového systému, takže určit viníka bude vcelku jednoduché.
Dopravní podnik v rámci ověřovacích jízd v těchto dnech na trolejbusovýh linkách zkouší další plynový autobus. Po dubnových zkouškách Tedomu teď na řadu přišel Solaris Urbino 18 CNG.
Cestující se o nasazení vozu na konkrétní linku v daný den dozví díky webovým stránkám dopravce! Jízdní řády najdete ale také v tomto článku.
AKTUALIZOVÁNO 17. září: Doplněno v rámci posledního dne provozu na lince 52.
Dopravní podnik v minulých dnech prováděl servis a údržbu trolejového vedení v centru města. Šlo tedy spíše o komponenty trakčního vedení, jako jsou převěsy, které drží samotné trolejové vedení.
Pracovníci vrchního vedení tak činili za asistence dvou vysokozdvižných plošin, které DP používá.
Čtvrtek 1. září byl ve znamení zahájení školního roku 2011/2012. Pro dopravu to ovšem znamená přechod z letního jízdního řádu na ten běžný pro pracovní den, ale také po dvouměsíční přestávce výjezd linek 58 a 59.
Právě posledně jmenované linky jsou v posledních měsících přetrásány, zda má jejich provoz význam.
Dopravní nehoda, naštěstí bez zranění a bez poškození vozidla městské hromadné dopravy, zatarasila a poté částečně také zkomplikovala cestu trolejbusy mezi Krásným Březnem a Neštěmicemi.
Náhradní autobusová doprava vyjela v režimu, jako při plánovaných výlukách v Neštěmicích.
Více jak půl roku trvaly komplikace ve Všebořické ulici, spojnice centra se Všebořicemi a Chlumcem. Průběžné frézování výmolů a následné čekání na lepší počasí byly příčinou, proč se silnice dala přirovnat k tankodromu.
V závěru srpna, takřka po osmi měsících, se ale ústečtí motorické konečně dočkali nového povrchu.
|
|